Recensie ‘Rond middernacht’ – Amanda Stevens

rondmiddernacht

Titel: Rond middernacht
Auteur: Amanda Stevens
320 p. (230p. E-book)

“Al meer dan tien jaar wordt Darian West onafgebroken gestalkt. Iedere man die ook maar in haar buurt komt, bekoopt dat met de dood. Omwille van de veiligheid van haar familie praat ze er met niemand over, en het gevolg is dat ze een volkomen geïsoleerd bestaan leidt, vervuld van angst.

Richard Berkley is ervan overtuigd dat Darian zijn broer heeft vermoord, zeker als hij ontdekt dat er nog een man in haar leven op verdachte wijze is omgekomen. En dus wil hij wraak en zweert hij dat hij deze zwarte weduwe achter de tralies zal laten verdwijnen. Wanneer hij Darian op het spoor is gekomen en haar ontmoet, slaat de twijfel echter toe. Wie is deze mooie, bijna schuchtere vrouw? Is zij tot moord in staat? Hij is vastbesloten achter de waarheid te komen, terwijl Darian wanhopig probeert hem op afstand te houden.

En de stalker wacht af…”

Je zou verwachten dat een brief die ondertekend is met ‘Voor altijd de jouwe’ een romantische liefdesbrief is. Een brief die vele vrouwen met alle plezier zouden ontvangen van hun echtgenoot of vriend. Maar dat is het hem nu net. Dani krijgt deze brieven van een onbekende. Iemand die er ondanks zijn ondertekening vooral van overtuigd is dat zij de ware is voor hem. Iemand die er alles voor over heeft om Dani te overtuigen van zijn gelijk en daarbij niets of niemand uit de weg ontziet.

Wanneer de ene na de andere man in haar leven uit de weg wordt geruimd, verlaat Dani haar geboordedorp. Ze maakt een hele ommekeer, verlaat datgene wat haar vertrouwd is en begint helemaal op nieuw. Haar droomstudie geeft ze op, haar naam wisselt ze in voor een andere, … zelfs haar ouders weten niet waar ze woont. Ze leidt dan ook een erg geïsoleerd leven en doet haar uiterste best om mannen op afstand te houden en hen niet in gevaar te brengen. Een erg strikt leven, want door haar voorgeschiedenis is ze een heuse controle-freak geworden die toevalligheden als losvliegende projectielen beschouwt. Die omschrijving gaat dan ook perfect op voor Richard Berkley …

Ik kende Amanda Stevens enkel doordat ik ‘De crypte’, het eerste boek uit haar Dodenrijk-trilogie, heb gelezen. Jammer genoeg is het er tot nu toe nog steeds niet van gekomen om ook de overige boeken uit deze reeks te lezen. Dankzij Uitgeverij Harlequin die me ‘Rond middernacht’ toestuurde als recensie-exemplaar, kreeg ik echter wel alvast de kans om een ander boek van Amanda Stevens te lezen.

Het verhaal kwam meteen op gang en het boek leest erg vlot. Die twee factoren zorgen er natuurlijk meteen voor dat je dit boek erg snel uitleest. Door de manier waarop Amanda Stevens de angstige atmosfeer beschrijft die het leven van haar hoofdpersonage overheerst, besef je het meteen … Wat Darian meemaakt, daar wil niemand mee geconfronteerd worden. Net daardoor hoop je samen met haar dat er een einde komt aan de gestoorde kuren van haar stalker. Maar net wanneer we dat punt in het verhaal bereikt hebben en ze eindelijk de rollen kunnen omdraaien, wordt het plots allemaal erg snel afgewerkt. Van mij had de ontknoping gerust nog wat spannender mogen zijn.

Ik denk dat ik  ‘Rond middernacht’ het best kan omschrijven als een leuk boek om tussendoor te lezen. Het vlot lezende verhaal dat snel op gang komt is een groot voordeel, maar ik vond het wel een beetje jammer dat het einde zo snel werd afgehandeld.

Een gedachte over “Recensie ‘Rond middernacht’ – Amanda Stevens”

Reacties maken me helemaal blij. Laat me dus gerust weten wat je van deze blogpost vindt.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.