Titel: Jenna (Middernacht, #8)
Auteur: Lara Adrian
Uitgeverij: Lara Adrian
318 p.

“In de bevroren wildernis van Alaska ontsnapt oud-politieagent Jenna Darrow ternauwernood aan een aanslag op haar lichaam én ziel. Maar de traumatische ervaring laat iets achter vanbinnen, een nieuw soort honger. Om hiermee te leren leven, zoekt ze onderdak bij de Broederschap, een mysterieus, eeuwenoud genootschap van vampiers dat de wereld wil beschermen tegen hun woeste tegenstanders.

Het is daar dat ze Brock leert kennen, de woest aantrekkelijke vampier met donkere ogen die Jenna niet alleen helpt te genezen, maar haar ook doet verlangen naar iets bovennatuurlijks. Samen met Brock ontdekt ze een wereld vol vuur en begeerte. Maar ook een wereld van dood en verderf, met name als ze zich gaat inzetten voor het doel van de Broederschap.”

Verhaal:

Aan het einde van ‘Alexandra’ kwam Jenna in een extreem benarde situatie terecht. Wanneer ze voor het eerst terug bijkomt merkt ze dat er heel wat veranderingen hebben plaatsgevonden. Niet enkel blijkt ze onbewust het kille Alaska omgeruild te hebben voor Boston, ze bevindt zich ook in de geheime locatie van de Broederschap en dankzij deze mannen én hun stamvrouwen komt ze tot de ontdekking dat de wereld heel anders is dan ze tot nu toe voor mogelijk hield. Meer zelfs … ze lijkt zelf ook niet meer helemaal zichzelf te zijn.

In de tussentijd is Dragos helemaal woest geworden nu hij door de Broederschap op de vlucht is moeten slaan. Hij is woedend omdat zijn jarenlang beraamde planning in duigen lijkt te vallen en als een hond die in het nauw wordt gedreven haalt hij hierdoor alleen maar nog erger uit. Zijn wijd verspreide tentakels lijken overal op te duiken. Wie valt er nog te vertrouwen én wat heeft hij nog meer voor hen in petto?

Jenna is altijd al sterk geweest en ze is het gewoon om zichzelf staande te houden. Dat ze hier in deze uitzonderlijke situatie een uitzondering voor maakt en onverwachtse hulp verwelkomt, zal niemand haar kwalijk nemen. Zeker Brock niet …

Met ‘Jenna’ bezorgt Lara Adrian ons alweer het achtste deel in deze Middernacht-reeks. Zodra ik het eerste boek las werd ik meteen fan van deze reeks. Ik was in het begin zelfs te ongeduldig om op de vertaling te wachten en las alvast verder in het Engels, maar LS Amsterdam is duidelijk aan een serieus inhaal-manoeuvre bezig. Soms is het wel eventjes wennen bij de vertaling, zo is ‘ze kon er nog steeds geen chocola van maken’ een uitdrukking die sowieso niet snel in dit genre verwacht.

Eigenlijk is dat meteen ook de enige opmerking die ik kan maken. De schrijfster hanteert een vaste formule en in sommige gevallen verval je dan in een patroon waardoor het boek te voorspelbaar wordt en het verhaal je niet meer weet te boeien. Bij deze boeken is dat echter niet het geval. Ok, je weet ergens wel wat je mag verwachten, maar tegelijkertijd voldoet Lara Adrian met deze formule telkens opnieuw aan mijn verwachtingen. Ook dit keer wist ze er met haar vlotte schrijfstijl voor te zorgen dat je het boek in snelvaart uitleest. Bovendien krijg je door de combinatie van fantasie, actie, spanning, romantiek én erotiek nooit de kans om je te vervelen.