Titel: Claire (Middernacht, 6)
Auteur: Lara Adrian
Uitgeverij: LS Amsterdam
302 p.

Als Claire Roth 's nachts haar huis uit vlucht voor een vurig kwaad dat rechtstreeks uit de hel lijkt te komen, verschijnt uit het niets Claires ex, vampierkrijger Andreas Reichen. Nu zit ze vast tussen twee kwaden – Andreas' dierlijke woede en het wezen dat in haar huis verblijft. Andreas heeft zijn oude liefde maar om één reden opgezocht: hij wil de verantwoordelijken voor de slachting onder zijn vampierbroeders te pakken krijgen, zelfs als dat betekent dat hij Claire als pion moet gebruiken in zijn dodelijke spelletje.

Verhaal:

Wanneer Claire tijdens een onverwachtse én gruwelijke aanval op haar thuisbasis plots in contact komt met iemand van wie ze dacht dat hij overleden was, wordt haar hele wereld én leven overhoop gehaald. Dat haar bloedpartner haar niet graag zag is geen geheim voor haar, het wordt haar echter steeds meer duidelijk gemaakt dat er echter een hele hoop geheimen zijn die hij wel voor wist verborgen te houden. Nu deze aan het licht komen, en ze ontdekt voor welke daden hij verantwoordelijk is, komt ze zelf in gevaar.

Ze kan niet anders als op de vlucht slaan met Andreas, de man die ze nooit meer dacht weer te zien. Een man met maar één missie. Het opsporen van Roth, die verantwoordelijk is voor de massamoord in zijn vampiergemeenschap. Zijn brandende woede lijkt Andreas kracht aan te wakkeren en hem aan te drijven in zijn wraakacties. Niet enkel figuurlijk vermits we het hier letterlijk over verterende wraakgevoelens hebben.

Terwijl Andreas volledig gefocust is op zijn wraak, wil Claire vrijwel alles doen om niet nog eens afscheid van hem te moeten nemen …

Toen ik dit recensie-exemplaar kreeg toegestuurd nam ik me voor om het boek dit keer trager te lezen. Ik had reeds eerder de Engelstalige versie van 'Claire' gelezen en dacht er de tweede keer langer van te genieten … maar dit bleek al snel een onmogelijke zaak. Het maakt niet uit of ik het boek lees of herlees, ik kan niet anders dan door Lara Adrian's verhalen heen te spurten.

Ze zorgt er als auteur immers voor dat je als lezer meteen weer in de fantasierijke Middernacht-wereld zit. Vrijwel van de eerste pagina's zit ik volledig in het verhaal en lijk Claire en Andreas's avonturen samen met hen te beleven. Een tocht die ons van Duitsland, via Denemarken naar Boston voert. Terwijl we de ontwikkelingen tussen Andreas en Claire volgen, komen we echter meer te weten over het voormalig anonieme kwaad dat we nu kennen onder de naam Dragos.

Net als in de vorige boeken uit de Middernacht-reeks, vullen ook hier de personages elkaar perfect aan. Dat Claire & Andreas elkaar graag zien is overduidelijk. Hoe ver die liefde gaat én hoeveel ze voor elkaar over hebben wordt aan het einde van het verhaal nog duidelijker aangetoond.

Wat ik zo leuk vind aan dit boek, maar ook aan de reeks in het algemeen is de groeiende Broederschap. Door het steeds maar toenemende aantal leden lijkt deze groep steeds meer op een hechte familie. Eén met totaal verschillende leden die ondanks hun verschillen perfect bij elkaar lijken te passen, voor de anderen opkomen én samenwerken tegen hun gezamelijke vijand.

Ik hou er van hoe ze samen hun krachten, zowel de fysieke kracht van de mannen, als de paranormale gaven van de Stamvrouwen bundelen om gezamelijk het kwade te bestrijden. Claire & Andreas spelen de hoofdrol in dit verhaal, maar ook de andere stamleden en vrouwen komen aan bod in dit zesde boek uit de verslavende Middernacht-serie én zijn zelfs onmisbaar in hun strijd tegen Dragos en zijn kompanen.

Net als zijn voorgangers is ook 'Claire' de perfecte combinatie van paranormal romance, spanning én avontuur. Een vlot lezend verhaal dat de lezer gekluisterd houdt tot aan het einde en reikhalzend doet uitkijken naar het vervolg van deze verslavende Middernacht-reeks.