Hart van de zee - Nora Roberts

Titel: Hart van de zee
Reeks: De Gallaghers van Ardmore III
Auteur: Nora Roberts
320 p.

“Aan de kust van Ierland, het land van grillige kliffen, groene velden en prachtige legendes, ligt het mooie dorpje Ardmore. Levendig middelpunt is Gallagher's Pub, waar het altijd behaaglijk is, het bier schuimt in de glazen en Aidan, Shawn en Darcy Gallagher voor iedereen een luisterend oor hebben.

Darcy wil een rijke man om ooit ver weg van Ardmore een luxeleven te leiden. Met de komst van Trevor Magee, die tijdelijk in het dorp is om een theater te bouwen, lijkt niets haar droom nog in de weg te staan. Haar hart zal bij dit alles buiten spel blijven, neemt ze zich voor. Een mooi plan, ware het niet dat er nog een betovering verbroken moet worden ...”

Darcy weet wat ze wil en ze is daar, dat kunnen de klanten van Gallagher's pub zeker bevestigen, altijd heel eerlijk in geweest. Net als haar broer Aidan voelt ze steeds meer de drang om te reizen. Geen trektocht met een zwaar beladen rugzak zoals haar oudere broer, wel een luxeleven op verplaatsing. Ze wil steden zien, winkelketens ontdekken, ontwerperskleding dragen, … Een man die haar kan helpen om dit te verwezenlijken én er ook nog eens knap uitziet, heeft zeker een voetje voor.

Wanneer Trevor Magee naar Ardmore komt om de bouw van zijn theater op te volgen, lijkt deze prins op het witte paard (of eerder die met de chique limousines en zelfs een eigen vliegtuig) haar op een gouden schotel te worden aangeboden.

Ze heeft in gedachten al helemaal uitgewerkt hoe ze via hem haar grootse dromen kan verwezenlijken. Maar de uitwerking van die plannen verloopt niet zoals zij het had verwacht, er is immers een 'klein' aspect dat ze over het hoofd had gezien waardoor haar goed overdachte tactiek helemaal de mist lijkt in te gaan.

Ik zou het heel moeilijk vinden om een favoriet boek te kiezen uit deze 'De Gallagher's van Ardmore'-reeks. De boeken zijn stuk voor stuk erg ontspannend leesvoer en ik werd dan ook al bij het eerste boek fan van deze trilogie die tevens ook mijn eerste ontmoeting met Nora Roberts schrijfstijl was. Dankzij de Gallagher's ben ik heel nieuwsgierig geworden naar haar andere boeken.