Titel: Op zoek naar jou (Op zoek naar de ware-serie, 1)
Auteur: Jennifer Probst
352 p.

“Kate gelooft helemaal niet meer in de liefde. Althans, voor zichzelf. Wel bezit ze een uniek talent om aan te voelen of er een vonk kan overslaan tussen ánderen. Met haar twee beste vriendinnen start ze een matchmakingbedrijfje, Kinnection, om mensen te helpen hun ware liefde te vinden. Als de aantrekkelijke Slade hun zaak binnenstormt en hen beschuldigt van oplichting en het verkopen van gebakken lucht, is Kate vastbesloten zich niet te laten kennen. Om Kinnection te ontmaskeren geeft Slade haar opdracht om voor hem de ware te vinden. Dat zal haar toch niet lukken, denkt hij...”

Normaal ontmoet je iemand en kom je geleidelijk aan steeds meer over die persoon te weten. Door haar werk leert Kate echter meteen de wensen en verwachtingen van haar klanten. Dat is natuurlijk heel handig en vooral onmisbaar om haar taak tot een goed einde te kunnen brengen. Maar wanneer de knappe Slade verontwaardigd bij hen langskomt omdat hij ervan overtuigd is dat haar bedrijf misbruik maakt van zijn goedgelovige zus heeft die kennis vooral een vervelend effect.

Slade besluit immers om zichzelf in te schrijven bij Kinnections en zo zijn gelijk te bewijzen. Tijdens het intake-gesprek komt ze meer over hem te weten maar ook over zijn 'perfecte' vrouw. De vrouw die zij voor hem zal gaan zoeken verschilt in alles met Kate die totaal het tegenovergestelde is van Slade's droomvrouw, maar daar trekt haar gave zich helemaal niets van aan.

Net als bij de boeken uit de 'Getrouwd met een miljonair-serie', hanteert Jennifer Probst ook hier weer haar herkenbare luchtige én vlotte manier van schrijven. 'Op zoek naar jou' is dan ook een grappige & ontspannende start geworden van haar nieuwe serie.

Maggie & Alexa komen even terug aan bod in 'Op zoek naar jou', maar ik vind het net leuk dat we dit keer nieuwe personages leren kennen. Kate's vriendinnen die samen met haar de drijvende kracht achter hun firma 'Kinnections' vormen en totaal verschillen van elkaar. Slade die eigenlijk verschrikkelijk arrogant is maar tevens heel beschermend ten opzichte van zijn jongere zus. Kate's moeder die het ongetwijfeld allemaal heel goed meent, maar bij haar dochter vooral het schaamrood naar de kaken doet stijgen bij één van haar welgemeende suggesties …

Eén van de weinige minpuntjes in dit boek vond ik het feit dat de schrijfster haar mannelijke hoofdpersonage vergeleek met een bestaand acteur (Matthew McConaughey). Ik vind het immers veel leuker om zelf je fantasie op de vrije loop te kunnen laten tijdens het lezen van een boek.

Ondanks de nieuwe personages vertoont 'Op zoek naar jou' heel veel gelijkenissen met de verhalen uit de 'Getrouwd met een miljonair-reeks'. Er is dan ook geen enkele reden om plots haar manier van schrijven aan te passen wanneer ze er steeds opnieuw in slaagt om een ontspannend en leuk verhaal neer te pennen met interessante personages én een happy ending.