Titel: Kom bij me
Auteur: Rachel Gibson
Uitgeverij: Karakter Uitgevers
255 p.

“Stella heeft het prima naar haar zin in de horeca, totdat ex-marinier Beau, even lekker als irritant, haar leven ondersteboven komt gooien. Midden in de nacht redt hij stella uit een vervelende situatie met haar handtastelijke baas, en beweert hij dat haar halfzus hem gestuurd heeft. Voor ze er erg in heeft, zijn ze onderweg, de stad uit, en is het enige machtsmiddel dat ze in handen heeft haar sexy uiterlijk en dito uitstraling.

Het Korps Mariniers was Beau’s ontsnapping uit de greep van zijn vader, die heldendom en patriottisme hoog in het vaandel had staan. Maar als hij in de spiegel kijkt, ziet hij dat de appel niet ver van de boom is gevallen. De enige oplossing is het afzweren van de talloze avontuurtjes en de betekenisloze seks. Een voornemen dat hem goed afgaat, tot Stella zijn pad kruist – sexy, hot en onuitstaanbaar!”

Verhaal:

Estella Immaculata Leon … Gelukkig noemt iedereen haar simpelweg Stella, want die naam is toch net iets vlotter in gebruik. Al jaren werkt deze Stella Leon in de horeca én eigenlijk bevalt haar werk als barvrouw haar uitstekend. Ondertussen werkt ze al een tijdje bij ‘Ricky’s’ waar ze haar vaste plek achter de toog heeft. Jammer genoeg is de eigenaar van deze bar – Ricky (tja, dat is geen verrassing) ook de eigenaar van een stel losse handen. Tot nu toe is ze er steeds in geslaagd om hem te ontwijken, maar net wanneer ze niet aan hem lijkt te kunnen ontsnappen duikt er een onverwachtse redder in nood op.

Alleen lijkt deze man haar door zijn reddingsactie eerder van de kant in de gracht te helpen. Plots moet ze niet enkel uit de handen van haar baas zien te blijven maar ook diens vrienden zien te vermijden. Bovendien hoort ze dan meteen ook nog dat G.I.Joe oftewel Beau, de man die haar te hulp kwam niet zo maar ter plekke was. Blijkbaar kreeg hij van haar halfzus Sadie de opdracht om Stella op te speuren. Diezelfde halfzus die ze nog nooit ontmoet heeft en eerder niets van haar liet horen.

Deze gebeurtenissen zorgen ervoor dat Beau en Stella binnen de kortste keren samen onderweg zijn. Jammer genoeg is Beau niet het meest charmante gezelschap. Hij mag haar dan wel gered hebben én goed in staat zijn om zijn mannetje te staan, wat sociale vaardigheden betreft is hij minder goed voorzien. Stella weet echter niet dat Beau al maanden celibatair leeft, een voornemen dat hem tot nu toe vrijwel probleemloos afging. Tot nu toe …

Ik hield wel van dit verhaal waar de hoofdpersonages zich een tijdje ontzettend aan elkaar mogen ergeren. De norse en afstandelijke Beau, is bijna even mondig als zijn plastic G.I.Joe alter-ego. In plaats van Stella gerust te stellen nadat hij haar in de problemen heeft gebracht, jaagt hij haar net nog meer schrik aan.

Terwijl Stella eigenijk al haar hele leven enkel maar wil dat mensen haar accepteren en leuk vinden voor wie ze is (iets dat zelfs haar familieleden niet allemaal doen), lijkt ze nu terecht te komen bij iemand die zich ontzettend aan haar ergert. Een man die van de geur van flashbangs houdt in plaats van rozen, niet bepaald het voorbeeld van een romantisch type.

De nadruk ligt niet zozeer op het romantische, daar lijkt Beau immers niet veel aanleg voor te hebben. Toch leest dit ontspannende boek heerlijk weg door de grappige conversaties, de gekke situaties en de lachwekkende beledigingen die de personages elkaar naar het hoofd smijten. De twee broers en hun oneindige Batman versus Superman discussie, de botsende karakters van Stella en Beau, …

Net als het vorige boek dat ik van deze schrijfster las, ligt ook hier het tempo vrij hoog. Dat moet ergens ook wel vermits het boek slechts 255 pagina’s telt. Het spreekt dan ook voor zich dat je ‘Kom bij me’ in recordtempo lijkt uit te lezen.