Titel: Betoverd door jou (Sullivan-serie, #4)
Auteur: Bella Andre
269 p.

“Sophie Sullivan is bibliothecaresse in San Francisco en al sinds haar vijfde stapelverliefd op Jake McCann, de beste vriend van haar broer. Twintig jaar later is ze ervan overtuigd dat deze bad boy haar nog steeds alleen ziet als een van die ‘schattige’ Sullivan-tweeling.

Jake kan alle vrouwen krijgen, vooral dankzij het grote geld dat hij verdiend met zijn Ierse pubs. Maar de enige vrouw die hij écht wil is Sophie, het zusje van zijn beste vriend. Pas wanneer de slimme, prachtige en schandalig sexy Sophie na jaren weer voor zijn neus staat en Jakes fantasie werkelijkheid wordt, geeft hij toe aan zijn verlangens. Jake weet dat zijn liefde voor Sophie geheim moet blijven als hij zijn vriend niet wil verliezen…”

Verhaal:

Sophie is de stilste van de Sullivan-clan. Haar tweelingzus Lori is het grote lawaai en kreeg daardoor al snel de bijnaam ‘Bengel’, terwijl Sophie die vaak met haar neus tussen de boeken te vinden is, steeds wordt aangesproken als ‘Engel’. Een bijnaam waar ze een hekel aan heeft. Misschien niet zo zeer de naam op zich, maar wel de vooroordelen die er aan verbonden zijn. Ze is het beu dat mensen haar niet lijken op te merken. Nu ja, ze wil vooral dat Jake McCann, de beste vriend van haar oudere broers haar eindelijk ziet staan. Al vanaf hun eerste ontmoeting is ze verliefd op hem en zelfs twintig jaar later heeft het er alles van weg dat hij haar nog steeds als het schattige, kleine zusje ziet.

Om hier verandering in te brengen, zorgt Sophie er voor dat hij haar dit keer zeker zal opmerken én het trouwfeest van haar broer Chase en schoonzus Chloë lijkt haar daar de kans toe te bieden. Dat Jake al die jaren net als haar met dezelfde gevoelens heeft gekampt weet Sophie natuurlijk niet. Na jaren fantaseren over wat zou kunnen zijn, lijkt de werkelijkheid de fantasie te overtreffen. Jammer genoeg bevat de realiteit ook de nodige hindernissen … Ondermeer in de vorm van een groep grote broers met een nog grotere beschermingsdrang.

Ik keek echt uit naar dit vierde boek in de Sullivan-reeks. Dat het opnieuw een ontspannend verhaal zou worden daar rekende ik uiteraard al op. Een Bella Andre-boek lijkt immers garant te staan voor ontspanning. Het was echter het vrouwelijke hoofdpersonage waar ik erg nieuwsgierig naar was. Zowel Chloë als Nicola en Megan waren leuke personages om te volgen, maar Sophie is nu eenmaal de enige van de Sullivan-famile die net als ik een zwak voor boeken heeft.

Een mede-boekenworm die ook nog eens werkt als bibliothecaresse … jullie snappen waarschijnlijk wel dat het me geen enkele moeite koste om met haar mee te leven. Al helemaal niet wanneer ze haar liefde voor boeken op deze manier weet te verwoorden.

“Ik ben altijd gek op boeken geweest […] Ik geniet van boeken om me heen. Ik geniet ervan helemaal op te gaan in een verhaal, een andere wereld. Ik geniet ervan dat ik iedereen kan worden, dat ik elke fantasie kan beleven.”

Het herkenningselement was dus al zeker van de partij bij dit boek. Bella Andre bewees ook opnieuw dat die ontspannings-garantie nog steeds geldig is. ‘Betoverd door jou’ las immers uiterst vlot. Misverstanden vormen een essentieel onderdeel bij chicklit, wat ergens wel logisch is vermits ze ook een grote rol spelen in het dagelijks leven. Die hindernissen lokken vaak aanmoedigingen bij me uit. In stilte (OK, heel af en toe luidop) zit ik immers vrijwel de hele tijd te supporteren voor de hoofdpersonages.

Ook voorspelbaarheid hoort er bij dit genre bij, maar ergens vind ik dat bij dit soort boeken net een voordeel. Je weet perfect wat je mag verwachten én kan vervolgens zonder zorgen genieten van een heerlijk relaxte lees-ervaring.