Titel: Een nieuwe start (Thunder Point, #2)
Auteur: Robyn Carr
Uitgeverij: Harlequin
E-book 269 p.

“Deputy Mac McCain woont en werkt al heel lang in Thunder Point, maar toch heeft hij het gevoel dat hij aan een nieuw leven is begonnen. Eindelijk heeft hij durven toegeven aan zijn gevoelens voor Gina. Dat was niet gemakkelijk – zijn vertrouwen in de liefde was weg nadat zijn vrouw hem van de ene dag op de andere met drie kleine kinderen in de steek liet en nooit meer iets van zich liet horen. Maar nu geniet hij intens van zijn gloednieuwe relatie.

Gina geniet ook van Mac, en ze is dolblij dat ze de stap hebben gewaagd. De twee families kennen elkaar al jaren, dus iedereen is in een recordtempo aan de nieuwe situatie gewend. Wat haar betreft staat niets een lang-en-gelukkig in de weg. Tot de ex van Mac plotseling opduikt en aankondigt dat ze weer een rol wil spelen in het leven van haar kinderen.

Mac en Gina zijn vastbesloten deze storm het hoofd te bieden, maar is hun prille liefde bestand tegen zoveel onrust?”

Op basis van deze samenvattende tekst die de cover van ‘Een nieuwe start’ siert, zou je als lezer verwachten dat dit tweede boek vooral rond Deputy Mac McCain en Gina zou draaien. Niets is echter minder waar. Net als bij het eerste deel uit de Thunder Point-reeks ligt de focus niet enkel op de hoofdpersonages.

‘Een nieuwe start’ neemt immers de draad terug op, kort na het einde van ‘Vaste grond’ en volgt opnieuw de bewoners van het havenstadje Thunder Point terwijl de geest uit het verleden (jaja, die uit A Christmas Carol) hen in verschillende vormen parten komt spelen.

Bovendien heeft ook het heden genoeg voor hen in petto. Het is net deze variatie en de herkenbaarheid van de problemen die ervoor zorgen dat je dit boek erg snel uitleest. Al speelt Robyn Carr’s aangename schrijfstijl daar natuurlijk ook een erg belangrijke rol bij. Ze weet haar personages zo neer te pennen dat je inlevingsvermogen automatisch gestimuleerd wordt en je mee een oogje in het zeil wil houden wanneer de bewoners van dit rustige dorpje de nodige hindernissen moeten overwinnen.

Van tieners die voor het eerst emotioneel gekwetst worden tot volwassenen die nu pas beseffen wat voor hen belangrijk is in het leven. De gevolgen van pesterijen, mensen voldoende leren vertrouwen om niet alles in je eentje te willen oplossen, het verschil tussen echte gevoelens en knappe acteerprestaties, … Je leert als lezer niet enkel de personages beter kennen, door de problemen te overwinnen waarmee ze worden geconfronteerd, leren zij immers ook zichzelf kennen.