Vlinders voor altijd - Jill Mansell

Titel: Vlinders voor altijd
Auteur: Jill Mansell
352 p.

Wanneer Lara naar aanleiding van de begrafenis van haar vader voor het eerst in meer als 18jaar, opnieuw in haar geboortestad komt lijt deze gebeurtenis voor veel gefluister te zorgen. Haar vroegere hartsvriendin Evie, neemt echter meteen de draad weer op alsof er niet bijna 19 jaar verstreken zijn sinds hun laatste ontmoeting. Maar Evie is zeker niet de enige bekende die ze opnieuw tegenkomt. Ook Flynn, haar grote jeugdliefde, de man die nadien als maatstaf telde bij ontmoetingen met nieuwe dates (en nog nooit een waardige opvolger vond) komt opnieuw in beeld.

De jaren lijken op hem geen vat te hebben gehad en al bij hun eerste ontmoeting blijkt dat ze nog steeds gevoelens voor hem heeft. Er is echter een klein probleempje … Gigi, haar geweldige 18-jarige dochter. Een meisje dat erg zelfzeker is maar niet ijdel of hooghartig, een mondige dochter die erg openhartig is en het zeker niet zal nalaten om voor haar mening uit te komen. Haar dochter … maar ook zijn dochter. Alleen weet hij dat niet.

Jill Mansell slaagt er in dit boek in om dankzij haar vlotte schrijfstijl een meeslepend verhaal tot stand te brengen. Net als Maeve Binchy en Katie Fforde beschikt ze over het talent om zo'n innemende personages op papier tot leven te laten komen dat je al snel met hen meeleeft. En niet enkel de hoofdpersonages. Via hen leer je ook hun vrienden, familie en buren kennen. Al deze karakters en hun eigen invalshoeken worden tot een mooi geheel geweven zodat je op de duur het gevoel hebt dat je het hele dorp kent. Van de erg directe Tante Nettie, tot Lara's vriendelijke baas Don van haar vriend Harry tot Evie's schoonouders, … Stuk voor stuk sympathieke personages. De afwisseling tussen deze verschillende invalshoeken zorgt er voor dat het verhaal nooit saai wordt.

Een verhaal waarin sommige personages openbloeien terwijl andere karakters zichzelf voor het eerst echt leren kennen, … Een boek waar gewenste & ongewenste onthullingen, ontmoetingen, ontdekkingen, vooroordelen en angsten het verhaal boeiend houden. Maar bovenal een boek met naast romantiek ook veel humor. Ik heb mezelf regelmatig betrapt dat ik al glimlachend aan het lezen was. Op zich niet zo vreemd wanneer je een feelgood-boek aan het lezen bent, al kijken de mensen je wel wat vreemd aan wanneer je glimlachend in een wachtzaal aan het lezen bent.

'Vlinders voor altijd' zorgt dankzij zijn humor, romantiek én leuk einde gegarandeerd voor enkele uren ontspanning.