Titel: Beauty and the Billionaire (The Billionaire Boys Club, #2)
Auteur: Jessica Clare
Uitgeverij: Berkley Intermix
261 p.

“Real-estate tycoon Hunter Buchanan has a dark past that’s left him scarred and living as a recluse on his family’s palatial estate. Hunter is ready to give up on love—until he spots an enigmatic red-haired beauty and comes up with an elaborate scheme to meet her.

Gretchen Petty is in need of a paycheck—and a change. So when a job opportunity in an upstate New York mansion pops up she accepts. And while she can overlook the oddities of her new job, she can’t ignore her new boss’s delectable body—or his barely leashed temper.

Hunter’s afraid his plan might be unraveling before it’s truly begun, but Gretchen is about to show him that life can be full of surprises…”

Soms kijk je tijdens het lezen van een boek al uit naar het verhaal van een nevenpersonage. Dat gevoel had ik heel erg toen ik ‘Gestrand met een miljonair‘ van Jessica Clare las. Dat eerste boek beviel me best wel, maar eigenlijk was ik vooral nieuwsgierig geworden naar het verhaal van Gretchen en Hunter. Gelukkig vertelt het tweede boek in deze serie hun verhaal en moest ik dus niet lang wachten. Nu ja, ik heb een beetje vals gespeeld en ben in het Engels beginnen lezen vermits tot nu toe enkel het eerste deel vertaald werd.

In ‘Beauty and the billionaire’ volgen we de man die zo rijk is dat hij volgens mij net als Dagobert Duck zou kunnen zwemmen in zijn geld. Een lieve man die jammer genoeg verminkt door het leven gaat en daar door de reacties van de meeste mensen nogal gebukt door het leven gaat. Hij sluit zich helemaal af van de buitenwereld en toont zichzelf vrijwel nooit aan buitenstaanders. Hierdoor leeft hij samen met zijn norse butler in zijn afgezonderde manor die zo groot is dat je er een school in zou kunnen onderbrengen. Het is dus niet enkel de titel die je doet denken aan het verhaal van ‘Beauty and the Beast’.

Waar Hunter schuchter en onzeker is is Gretchen net uiterst openhartig. Ze is gek van boeken maar niet zo zeer van de boeken die ze zelf moet schrijven als ghostwriter. Volgens haar moeten de verhalen die ze schrijft ook effectief kloppen. Zelfs al haat ze het hoofdpersonage en is het boek absoluut niet haar genre. Ze hoeft dan ook niet lang te twijfelen wanneer haar een verleidelijk aanbod wordt gedaan. Het schrijven van een boek op basis van oude brieven. Alleen mogen die brieven het pand niet verlaten en moet Gretchen dus een tijdje verblijven in het gebouw waarin de correspondentie zich bevindt. Een prachtig pand waar het zo stil is dat het wel verlaten lijkt. Al gauw gaat ze op verkenning uit en beperkt zich hierbij niet tot de kamers waar ze mag doorheen dwalen …

Dit boek vertoont echt super veel overeenkomsten met mijn favoriete Disney-verhaal en dat is waarschijnlijk meteen ook de reden waarom ik er zo van genoten heb. Een prachtige bibliotheek, een man die er zo van overtuigd is dat men hem weerzinwekkend zal vinden dat hij zich steeds in duisternis hult, een grote variatie aan rozen en een vrouw die gek is van boeken en verder kijkt dan het uiterlijk.

Ik vond het heerlijk om hun verhaal te lezen. Hoe hij zich zo ongemakkelijk voelt bij geflirt en grapjes vaak niet meteen begrijpt. Dat het eens een keertje de man is die beschadigd door het leven gaat en niet andersom. Gretchen’s eerlijkheid en spontaniteit en Hunter die zoveel meer is dat zijn littekens maar dat niet lijkt te beseffen.